MARKETING INTERNETOWY, SEO, WEB DESIGN

Jak szyfrowanie SSL może wpłynąć na pozycję strony w Google?

Minęło już ponad 2 lata od konferencji Google I/O 2014, kiedy to zapowiedziano zmianę w algorytmie wyszukiwarki o roboczej nazwie ”HTTPS everywhere”. Według pionierów wśród wyszukiwarek internetowych, witryny używające protokołu HTTPS (HyperText Transfer Protocol Secure) będą faworyzowane w wynikach wyszukiwania! Google wprowadza coraz większy nacisk na bezpieczeństwo w sieci, stąd stosowanie SSL jest kolejnym (wg. ekspertów jednym z blisko 200, lecz bardzo istotnym) elementem algorytmu przeszukiwania zakątków sieci. 

Co to jest SSL?


SSL (Secure Socket Layer) to nic innego jak protokół sieciowy używany do bezpiecznych połączeń internetowych. Przyjęto go jako standard szyfrowania na stronach www. Certyfikat SSL jest natomiast narzędziem poświadczającym wiarygodność domeny oraz jej właściciela. Potwierdza on również bezpieczeństwo szyfrowania danych przesyłanych pomiędzy użytkownikiem a serwerem. Gwarancja poufności udzielana jest przez niezależny podmiot, czyli wystawcę – m.in. homeSSL, rapidSSL itp.

Protokół HTTPS nie ma bezpośredniego wpływu na to, czy dana strona internetowa uzyska wysokie pozycje na dane słowa kluczowe, czy też nie. Warto jednak nadmienić, iż firma Google stworzyła swój algorytm wyszukiwania w taki sposób, że nie liczą się tylko dobre frazy kluczowe i odpowiednie dopasowanie treści do tego, co użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Algorytm, który odpowiada za wyświetlanie wyników wyszukiwania, premiuje witryny również za szybkość wczytywania jak i ich poziom zabezpieczeń. Wszystkie te działania mają na celu ustawienie na pierwszych miejscach stron zarówno dobrze dopasowanych do słów kluczowych, jak i wysokich jakościowo.



wzrost pozycji pozycjonowanej strony internetowej

Strony korzystające z zabezpieczenia danych certyfikatami SSL zyskują zatem zaufanie nie tylko robotów wyszukiwarek, ale w głównej mierze klientów. Dają im pewność, że przesyłane dane np. w formularzach zamówień w sklepie internetowym są bezpieczne i niemożliwe do przechwycenia przez osoby nieuprawnione. Dzięki temu możemy przy niskich kosztach skuteczne budować wiarygodność marki.