BRANDING, BUSINESS, REKLAMA

Gadżety reklamowe – czy dalej są użyteczne?

W czasach Internetu, wielu przedsiębiorców skupia się na promocji swoich działalności w sieci, zapominając o reklamowaniu po przez tradycyjne środki promocji – Gadżety reklamowe. Słusznie? Oczywiście że nie! Gadżety są elementem identyfikacji wizualnej firmy, które budują relację z klientem. Dzięki nim, mamy szanse niskim kosztem zaistnieć w świadomości klientów a co za tym idzie uzyskać przewagę konkurencyjną.



Gadżety reklamowe – korzyści dla firmy!


Powszechnie, zastosowanie gadżetów reklamowych kojarzy się z upominkami firmowymi dla klientów kontrahentów. Obdarowujemy ich podczas spotkań, z okazji świąt, czy innych ważnych wydarzeń. Mamy nadzieję, że pomoże to w nawiązaniu relacji – Racja!


1. Dawanie upominków klientom w postaci gadżetów reklamowych nie tylko skraca dystans miedzy nami, ale jest świetnym pretekstem do rozmowy. Co więcej, buduje u klienta poczucie wyjątkowości. Dzięki temu, osoba obdarowana utożsamia gadżet z firmą co następnie wpływa na jego decyzje zakupowe.

2. Klienci, używając gadżetów (np. długopisów, kubków itd) automatycznie stają się ambasadorami naszych marek i darmową reklamą firmy! Często wyjaśniają ich pochodzenie osobom trzecim – tym samym promując firmę.


3. Korzystanie przez pracowników firmy z gadżetów głównie wzmacnia więź z firmą i buduje poczucie przynależności. Pozwala na identyfikację z organizacją i jej celami. Warto zauważyć, że gadżety mogą być zarówno narzędźmi wykorzystywanymi do pracy jak i formą motywacyjną. 



gadzety reklamowe, identyfikacja wizualna, pendrive

Kilka wskazówek przy wyborze gadżetów reklamowych:


1. Zastanów się, co potrzebujesz? 
Nie kieruj się dostępnością gadżetów od ręki! Zainwestuj trochę czasu na przemyślenie jakie gadżety najbardziej przydadzą się Twoim pracownikom i co mogłoby ucieszyć Twoich klientów, dostawców, partnerów biznesowych.

2. Research – sprawdź ofertę wielu firm.
Nie w każdej agencji znajdziesz gadżety ”szyte na miarę” – nie wszystkie agencje specjalizują się w nietypowych i oryginalnych zamówieniach.

3. Zbriefuj wielu dostawców 
Dzięki temu porównasz warunki realizacji zamówienia i wybierzesz najlepszą agencję.

4. Pamiętaj, aby sprawdzić wybranego dostawcę!
Przydatne będą opinie w Internecie, czy social media. Ważne jest także Twoje pierwsze wrażenie, związane z obsługą klienta.

5. ”Jak Cię widzą tak Cię piszą” 
Gadżety to Twoja wizytówka pamiętaj, aby nie rezygnować z wysokiej jakości.

6. Nie śpiesz się, zawsze warto jest zamówić próbki.
W ten sposób wyeliminujesz wątpliwości związane z finalnym wyglądem gadżetów, możesz także zgłosić ewentualne poprawki.

7. Efekt skali 
Negocjuj ceny przy składaniu zamówień na większe ilości.