Biznes

YouTube Ads: Zwróć uwagę na firmę, dzięki promocji na YT 

YouTube Ads: Zwróć uwagę na firmę, dzięki promocji na YT 

Trudno zabiegać o uwagę współczesnego klienta, nie tylko ze względu na silną konkurencję w większości branży, lecz jego…koncentrację. Przekazy reklamowe za pośrednictwem mediów tradycyjnych są drogą inwestycją, dlatego coraz chętniej przedsiębiorcy sięgają po cyfrowe rozwiązania. Wartą uwagi praktyką jest wdrożenie kampanii youtube ads w działania firmy. 

 

W artykule opisaliśmy korzyści reklamy, upowszechnionej w serwisie społecznościowym YouTube. Wspomnieliśmy o minusach takiej formy promocji marki oraz – krok po kroku – przedstawiliśmy tworzenie kampanii youtube ads. Jeżeli po lekturze naszego wpisu poczujesz niedosyt, odsyłamy Cię na stronę: https://adsright.pl/youtube-ads/. Zwróć uwagę na Twoją ofertę i już teraz zbuduj bazę lojalnych klientów! 

Plusy YouTube Ads 

Dla każdego odbiorcy, przekaz audiowizualny jest bardzo wartościowy i przynosi wiele korzyści. W naszym opracowaniu wskazaliśmy kilka profitów, które dostarcza nam youtube ads. Do tego zaszczytnego zbioru zaliczymy: 

  • Bezpośrednia interakcja z gronem odbiorców. Nieco bardziej nieformalny kontakt sprzyja łatwości w odbiorze przez publiczność oferowanych produktów czy usług. 
  • Dotarcie do targetu firmy. Podejmując odpowiednie działania w strategii reklamowej na YT, skierujesz przekaz do potencjalnego grona odbiorców. 
  • Sprzyjająca analiza efektywności reklamy. Za pomocą założonego konta w Google Ads i YouTube zweryfikujesz liczbę wyświetleń oraz określisz budżet przeznaczony na działania promocyjne. 
  • Emocjonalne wrażenia wśród oglądających. Połączenie ruchomych obrazów i dźwięku sprawi, że zainteresowanie Twoją ofertą wzrośnie. 

Minusy reklamy na YT 

Mimo, że jest ich znacząco mniej to jednak warto o nich wspomnieć. Chociaż pieniądze to 

nie wszystko, to inwestycja w reklamę na YT wymaga pewnych nakładów finansów. Spokojnie, nie aż takich, jak w przypadku reklamy telewizyjnych. Jeżeli jednak oszczędnie podchodzisz do promocji marki w Internecie, realizacja youtube ads może okazać się niemożliwa. Poziom inwazyjności jest wyższy niż to ma miejsce w przypadku reklamy kontekstowej – to kolejna, niekorzyść wynikająca z reklamowania firmy na YT. 

Schemat działania – jak stworzyć kampanię reklamową na YT?

Jeżeli jesteś już po określeniu celu i budżetu dla Twojej kampanii oraz przeanalizowałeś profil swojej grupy docelowej, dostępne formaty oraz stworzyłeś materiał reklamowy – pozostały Ci stricte praktyczne zadania. 

 

Po pierwsze: Prześlij nagrania reklamowe na prowadzone przez Ciebie konto YouTube. 

Po drugie: Utwórz nową kampanię Google Ads.

 

Po trzecie: Podejmij się konfiguracji reklamy w YT. 

 

Po czwarte: Stwórz grupy reklam i dokonaj wyboru targetu.  

 

Po piąte: Ustal, gdzie Twoje nagranie ma być wyświetlane w kanale YT. 

 

Po szóste: Wybierz materiał audiowizualny, który pragniesz zareklamować oraz zakończ konfigurację reklamy w YT. 

Akcja – optymalizacja 

Poprzez optymalizację reklamy na kanale YT zwiększysz efektywność prowadzonej kampanii. To, o czym musisz pamiętać to dane statystyczne, pomiary konwersji, ściśle sprecyzowanej grupie adresatów oraz szczegółowych celach. Pamiętaj o uprzednio określonym budżecie i działaj!